• Catchie80

Hästtråden nr 8

Här pratar vi vidare!!!!

Allt som rör hästar tas upp här, även hur man gör med livet utanför stallet för att kunna kombinera barn och hästar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 17:32

Vår presentationstråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42166133.html

• Svar på tråden Hästtråden nr 8
  • Fru X

Jisses, tiden går.
    Tack Catchie!

Har inte så mkt tid att hänga här, eftersom E är så pigg o fräsch, som om han aldrig varit halt i hela sitt liv

Våren har ju också kört igång för fullt, så man är ju bara inne o äter o sover..

• Dito

Nu har jag också hittat hit

Otroligt länge sen jag skrev något, men jag försöker hänga med vad som händer i tråden.
    Hästen jag var medryttare på ska säljas och flyttade till annat stall. Jag blev kvar i stallet där hon stod och rider nu några olika hästar där när ägarna behöver avlastning. Det blir allt ifrån att skritta ut i naturen till att träna dressyr vilket passar mej alldeles utmärkt, dessutom är människorna där trevliga och stämningen bra.

• Dito

Nu har jag också hittat hit

Otroligt länge sen jag skrev något, men jag försöker hänga med vad som händer i tråden.
    Hästen jag var medryttare på ska säljas och flyttade till annat stall. Jag blev kvar i stallet där hon stod och rider nu några olika hästar där när ägarna behöver avlastning. Det blir allt ifrån att skritta ut i naturen till att träna dressyr vilket passar mej alldeles utmärkt, dessutom är människorna där trevliga och stämningen bra.

• Dito

Ooops.... Inte meningen att vara tjatig

• Cornette
    Dito skrev 2009-04-15 21:23:34 följande:
    Nu har jag också hittat hit Otroligt länge sen jag skrev något, men jag försöker hänga med vad som händer i tråden.Hästen jag var medryttare på ska säljas och flyttade till annat stall. Jag blev kvar i stallet där hon stod och rider nu några olika hästar där när ägarna behöver avlastning. Det blir allt ifrån att skritta ut i naturen till att träna dressyr vilket passar mej alldeles utmärkt, dessutom är människorna där trevliga och stämningen bra.
    Det där låter ju toppenbra!

Jag tog första ridturen på Minette utan sällskapshäst igår. Det gick toppenbra! {#lang_emotions_smile} Enda problemet är att hon är så tjafsig i munnen {#lang_emotions_undecided} Hon ska vara ok i munnen (kollad i dec) och går på ett vanligt tredelat bett. Det är som om hon är så grymt taggad att när hon är samlad och jag försöker ta en förhållning så bara slår hon upp huvudet och tjafsar. Vad ska man göra? Är hon med i leken så gör hon ju liksom ingenting. Det kanske bara är att vänta ut, men beteendet leder ju till att jag måste dra i henne ibland och det vill jag verkligen inte. Ska prova att rida lite på hack, men jag tror nog inte att det är bettproblem egentligen... Alla idéer om mitt svammel mottages tacksamt!
  • mrseriksson

hej hopp

Förslag på hur vi ska lägga upp julles träning....han har vilat ett tag pga...skolös och is ute....

Men nu ska vi sätta igång igen....Ska på ren ponnytrav på söndag på bergsåker....ska bli super kul...

Ska på gravströms och titta på ett huvudlag åt honom så man kan börja köra igen...hans ena träns ( som vi hade till selen) gick sönder och ridtränset som vi har nu vill vi ha till ridning....

• Fighter

Hej allihop, här har ni en hästägare som oroar ihjäl sig.
    Min 5-åring har ju varit halt till och från i snart ett halvår, efter 3 st behandlingar i hovleden blir han inte bättre och är långt ifrånbra. Det hela började efter en omkullridning.
    Nåväl, imorgon ligger han på operationsbordet, dom ska gå in i hovleden och kolla om dom hittar ngt fel och isf vad vi kan göra åt det.
    Röntgad flera ggr, kollad senor & ligament, ett mysterium helt enkelt.

Och det är ju min bebis, köpte honom 5 veckor gammal och har gjort allt tillsammans.

Kommer verkligen tappa sugen om det inte går bra.

Håll tummarna för oss

Svar på tråden Hästtråden nr 8